Wednesday 4 June 2014

Rawatan Rambut Gugur Dengan Vitamin & Set Penjagaan Rambut Shaklee Pro Sante

Hari-hari kalau menyapu rumah, mesti nampak rambut bersepah sana sini... hadoiii lepas bersalin memang banyak rambut gugur. Stress dan sedih lah kan...kemudian tiba-tiba saya disahkan hamil, selepas beberapa bulan kehamilan, saya baru perasan eh kenapa sekarang bila menyapu rumah dah tak ada rambut lagi bersepah di atas lantai??? Dalam bilik air pun tak ada lagi rambut tersekat kat saluran air. Di bantal pun dah tak ada lagi rambut yang gugur! Wah, serius terkejut, fikir punya fikir...haaa patutlah!!! Saya ambil Set Ibu Hamil Shaklee yang mengandungi ESP (protein soya), Vitalea (Multivitamin), Vitamin B Kompleks, Vitamin C dan Ostematrix! Dan hampir semua vitamin tu ada dalam Set Keguguran Rambut Shaklee! Wah, memang terbaik! sebab bukan badan je sihat masa hamil, rambut pun makin kuat! 






Sebenarnya terdapat beberapa punca mengapa berlakunya keguguran rambut


1. Penurunan mendadak Estrogen selepas bersalin 

Sebaik sahaja bersalin penurunan kadar estrogen secara mendadak menyebabkan akar rambut longgar dan rambut mudah gugur.

2. Pengambilan makanan berproses sebagai diet harian
Pengambilan makanan berproses menyebabkan badan sukar menerima nutrient yang mencukupi. Otak akan menghantar gelombang untuk mengambil nutrient dari rambut kerana rambut secara amnya tidak mempunyai fungsi penting dalam meneruskan aktiviti harian. Kerana kekurangan nutrien seperti zinc, zat besi, protien dan lain-lain menyebabkan rambut kusam dan akhirnya gugur.
3. Stress
Stress memerlukan banyak B-complex, ia juga menyebabkan sekatan pada salur darah yang menyukarkan penyaluran nutrient kepada rambut.
4. Bahan kimia dalam produk rambut
Kebanyakan syampu di pasaran terhasil dari bahan kimia merbahaya yang merosakkan rambut. Macam-macam iklan yang kononnya nak luruskan lambut, lebatkan rambut, atasi rambut gugur dan produk ini dijual dengan harga yang murah. Hakikatnya, produk-produk ini mengandungi bahan kimia yang akan membuatkan rambut kita semakin rosak.
Untuk memastikan rambut yang sihat, pemakanan yang seimbang adalah perlu. Makanan untuk rambut yang sihat adalah makanan yang kaya dengan protein, Vitamin B Complex, Zink dan Vitamin C. Dan jika mengamalkan supplemen, pengambilan vitamin-vitamin di atas dan multivitamin akan membantu menghasilkan rambut yang sihat. Namun, pengambilan vitamin haruslah konsisten selama sekurang kurangnya 90 hari kerana sel dalam tubuh hidup antara 90 hingga 120 hari. Maka perlu masa untuk sel menerima dan menyerap dengan baik semua vitamin yang kita ambil.

Rawatan untuk rambut gugur adalah seperti berikut:

A] Ambil nutrisi penting untuk penjagaan rambut iaitu 
1. ESP (Protein soya)
2. Vitalea (Multivitamin dengan zat besi)
3. Vitamin B Kompleks
4. Zinc Complex
*Rujuk gambar Set keguguran rambut di atas ya
B] Bertukarlah kepada syampoo yang kurang bahan kimianya dan lebih kandungan organik,       iaitu Set penjagaan rambut Shaklee Pro Sante.
C] Gunakan sikat yang lembut dengan sisir sikat yang jarang.
D] Dapatkan rehat yang secukupnya dan kurangkan stress.
E] Minum air sekurang-kurangnya 3 liter sehari.

Selain daripada vitamin, Shaklee juga mempunyai set penjagaan rambut iaitu Shaklee Pro Sante. Jom baca fakta2 best tentang Pro Sante ni!

1.Revitalizing Syampoo
  • Humektan bertindak bagi melicinkan kutikel rambut dan melebatkan rambut
  • Sistem pembersih yang lembut dan berpaten
  • Menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala dan rambut tanpa terlalu melembapkan atau mengeringkannya.
  • Menyingkirkan kelemumur dan menghilangkan kegatalan kulit kepala.
2.Lightweight Conditioner
  • Melicinkan dan melembapkan rambut tanpa menjadikannya terlalu melekit
  • Mengembalikan elemen struktur supaya rambut kelihatan lebat, berkilat dan sihat
  • Menghilangkan kesan statik agar rambut mudah digayakan dan diurus
3.Nourishing Scalp Treatment
Produk yang paling penting dalam Sistem Penjagaan Rambut ProSanté ialah Nourishing Scalp Treatment yang mengandungi tahap Scalp Health Complex eksklusif kami yang paling tinggi. Nourishing Scalp Treatment menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang factor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala.
  • Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10 melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran.
  • Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda.
  • Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya
  • Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak


ProSanté Nourishing Scalp Treatment adalah formula eksklusif, yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semula jadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut ProSanté.



Memang besttt....Belum cuba belum tahuu.....Manjakanlah rambut anda dgn ramuan yg lembut, semulajadi dan bersih...


Jom tengok testimoni pengguna!





Jika anda berminat mencuba, jangan segan silu untuk PM/whatsaap 0129322728. 

Untuk respon segera sms/whatsaap: 0129322728 


klik like page Nourelhealth Online di Facebook untuk info terkini dan diskaun hebat! Atau add fb saya Wan Faizatul Atiqah Ismayatim untuk berbual secara lansung mengenai produk.

0 comments:

Post a Comment