Friday 15 August 2014

Menunaikan Umrah Dengan Set Ibu Hamil Shaklee Memang Terbaik!

Wanita yang pernah melalui alam kehamilan pasti tahu betapa penat & letihnya mengandung lebih 9 bulan. Berjalan dengan rasa kebas dan sengal kaki, sakit belakang mahupun pinggang. Ada pula yang berasa pening & loya berbulan-bulan lamanya. Perlu diingatkan simptom-simptom tersebut boleh menggangu kelancaran kehamilan anda. Ada yang berasa stress akibat simptom-simpton tersebut dan boleh memberi kesan negatif pada kesihatan ibu & bayi.


Saat pertama kali mengandungkan anak sulung, saya mengalami pelbagai simptom kehamilan yang membuatkan saya selalu berasa murung... setiap hari pergi ke kerja, badan terasa amat letih. Saat usia kehamilan menjangkau 5 bulan, saya mulai rasa kebas anggota badan. pada waktu pagi jemari terasa amat sukar untuk digenggam, sendi-sendi jemari berasa sangat sakit. kaki pula selalu berasa kebas dan adakalanya cramp di waktu malam. sakit pinggang & belakang sudah tentu! Loya & penig sudah pasti... hehe.. saya sekadar mengambil suplemen yang dibekalkan oleh doktor di klinik. 

Namun saat hamil anak kedua, semuanya ternyata berbeza. Tubuh terasa sangat bertenaga, sakit sendi amat kurang malah cramp kaki pernah terjadi hanya 1x sahaja sepanjang tempoh kehamilan.Syok sangat sebab badan rasa sihat & jarang demam. Malah boleh cergas menjaga anak sulung yang baru berusia 1 tahun lebih bermula saat awal kehamilan hingga bersalin. Lagi best walaupun hamil saya masih menyusu badan.. Alhamdulillah...saat usia kehamilan menjangkau 6 bulan, saya berhenti menyusukan anak kerana perut sudah terlalu besar. Walaubagaimana pun saya bersyukur...

Apa rahsianya? tentulah Set Ibu Hamil Shaklee...saya amat konsisten mengamalkan kesemua suplemen dalam set ini sepanjang kehamilan. Malah saat hamil 30 minggu, saya menaiki kapal terbang & membawa anak sulung yang ketika itu berusia 1 tahun 7 bulan ke Arab Saudi untuk menunaikan umrah. Dengan izin Allah, saya dapat menjalani ibadah tersebut tanpa sebarang masalah.

Bukan mudah membawa anak kecil travel jauh dalam keadaan hamil 30 minggu ketika itu. Transit & penerbangan sahaja mengambil masa hampir 24jam. Namun, Alhamdulillah, dengan izin Allah semuanya menjadi mudah. Terima kasih 'SET IBU HAMIL SHAKLEE' kerana membekalkan tenaga, nutrien & vitamin untuk kesihatan sepanjang menunaikan ibadah. Walaupun berjalan kaki hampir 1km dari hotel ke Masjidilharam sewaktu di Makkah, badan bertenaga, cergas & sihat.. MasyaAllah, seronok tawaf Kaabah saat hamil dengan perut yang besar.. semoga anak yang dikandung menjadi anak yang soleh.. Aminn... Setiap kali ke masjid saya bawa bersama Anak sulung saya dan dia akan duduk di sebelah...(rindu benar saat itu..).. Alhamdulillah.. Kepada ibu yang sedang hamil, cubalah set ibu kehamilan Shaklee. Anda pasti merasai kelainannya. 

Apa ada dalam Set Ibu Hamil Shaklee?



Set J1 (Ibu hamil trimester 1)

  1. Vitalea - Multivitamin dan mineral terbaik dengan zat besi yang membantu pembentukan sel-sel darah merah. (tidak perlu ambil obimin jika ambil vitalea)
  2. B-Complex - Terdiri daripada 8 kumplulan Vitamin B dan asid folik. Vitamin B12 membantu pembentukan sel-sel darah merah manakala asid folik mencegah kecacatan tiub neural pada janin.
  3. Vitamin C - Meningkatkan sistem imun dan pertahanan tubuh ibu hamil
  4. Ostematrix/Kalsium - Sangat sesuai jika ibu kurang minum susu. Saat hamil janin memerlukan kalsium untuk perkembangan tulang dan gigi, kekurangannya menyebabkan kalsium ibu diserap oleh bayi dan menyebabkan ibu merasa kebas dan sakit belakang. Pengambilan kalsium mampu mencegahnya.

Set J2 (Ibu hamil trimester 2 dan 3)

  1. Vitalea
  2. B-Complex
  3. Vitamin C
  4. Ostematrix/Kalsium
  5. Omega Guard - Mengandungi minyak ikan Omega 3 yang kaya dengan DHA dan EPA. Membantu perkembangan otak janin. 
Tidak perlu lagi mengambil asid folik dan obimin yang dibekalkan oleh doktor sekiranya ibu telah mengambil salah satu set di atas.

Selain suplemen di atas, saya juga mengambil Mealshake (Multivitamin dengan kalsium & kaya fiber) dan juga Protein soya (ESP)

Mealshake bantu menyihatkan tubuh serta mengurangkan masalah deman, batuk & selesema. Untuk info Mealshake klik sini.


Ibu hamil juga boleh mengambil ESP (Energizing soy protein) Shaklee untuk kekal cergas dan bertenaga sepanjang hari. Untuk ketahui kelebihan dan kebaikan ESP klik sini.


Alhamdulillah, anak yang lahir juga sihat & sangat comel.. ;)

Jika anda berminat mencuba, jangan segan silu untuk PM/whatsaap 0129322728. 

Untuk respon segera sms/whatsaap: 0129322728 



klik like page Nourelhealth Online di Facebook untuk info terkini dan diskaun hebat! Atau add fb saya Wan Faizatul Atiqah Ismayatim untuk berbual secara lansung mengenai produk.

0 comments:

Post a Comment