Tuesday 10 September 2013

Cara Mengatasi Keguguran Rambut

Ramai yang mengalami masalah rambut gugur tidak tahu bagaimana cara terbaik untuk mengatasinya. kekurangan rambut sebenarnya berpunca daripada kekurangan nutrien tertentu di dalam tubuh. Setiap hari kita tidak pasti adakah nutrien yang di ambil melalui pemakanan mencukupi untuk mengekalkan kesihatan termasuklah kesihatan rambut. 


Berikut adalah nutrien dan vitamin yang amat diperlukan oleh tubuh manusia untuk menguatkan folikel rambut dan sekaligus mengatasi masalah keguguran rambut.

1. PROTEIN
Protein merupakan komponen penting rambut. 90% struktur rambut dikomposisikan oleh protein yang juga sebenarnya adalah ramuan yang biasa terdapat di dalam syampu, perapi syampu dan dalam rawatan rambut.Protein juga merupakan salah satu sebab yang menjadikan rambut kuat dan tahan daripada kerosakan.

2. IRON (ZAT BESI)
Kekurangan zat besi dalam badan menyumbang kepada keguguran rambut. Orang yang mempunyai kekurangan zat besi dan rambut gugur perlu meningkatkan pengambilan zat besi dalam pemakanan harian mereka kerana zat besi boleh membuat perubahan yang ketara dalam pertumbuhan rambut.

3. VITAMIN-B
Vitamin B kompleks menguatkan folikel rambut - menjadikan ia kurang terdedah kepada kerosakan dan kehilangan rambut. vitamin B meningkatkan pertumbuhan rambut dan mengurangkan rambut gugur.

4. ZINC COMPLEX
Kekurangan zinc menyebabkan shaf rambut anda menjadi lemah, menyebabkan kerosakan rambut dan pertumbuhan semula rambut yang sangat perlahan. Zink bermanfaat untuk rambut termasuk untuk pembiakan sel, pertumbuhan tisu dan pembaikan tisu yang rosak. Ia juga mengekalkan kelenjar merembeskan minyak yang melekat pada folikel rambut anda, sekali gus mengurangkan peluang mereka jatuh.


Pengambilan makanan yang mengandungi nutrien di atas dengan kadar yang mencukupi menjamin kesihatan rambut dan menguatkannya serta mengelakkan masalah keguguran rambut. Jika anda tidak tahu adakah nutrien tersebut di ambil oleh tubuh dengan kadar yang mencukupi melalui pemakanan setiap hari, maka cara terbaik ialah dengan mengambil suplemen. Ini sekaligus menjamin segala nutrien yang diperlukan oleh rambut dapat diserap bagi mengatasi masalah keguguran rambut.

Antara suplemen yang bagus dan popular di pasaran ialah Vitamin Shaklee. Jika anda mengalami masalah keguguran rambut, anda boleh mengambil 

1. ESP (Protein soya)
2. Vitalea (Multivitamin dengan zat besi)
3. Vitamin B Kompleks
4. Zinc Complex


Pengambilan suplemen ini membantu memperkuatkan folikel rambut dan mengelakkannya daripada mudah gugur dan terputus. Rambut juga bertambah cantik dan bersinar.


Jika anda berminat untuk mencuba produk ini, hubungi saya sekarang untuk konsultasi percuma dan diskaun hebat hanya di Nourelhealth Online.

emel: nourelhealth@gmail.com


Untuk respon segera sms/whatsaap: 0129322728

klik like page Nourelhealth Online di Facebook untuk info terkini dan diskaun hebat! Atau add fb saya Wan Faizatul Atiqah Ismayatim untuk berbual secara lansung mengenai produk.

0 comments:

Post a Comment