Wednesday 27 February 2013

Supplement Terbaik Untuk Ibu Hamil

Ibu yang sedang hamil perlu memastikan kesihatan diri dan bayi dalam kandungan berada dalam keadaan sihat dan sejahtera. Pemakanan yang seimbang dan pengambilan vitamin menjamin kesihatan ibu dan bayi. Namun, aktiviti harian ibu hamil yang padat dan memenatkan boleh menyebabkan tubuh menjadi lemah dan mudah dijankiti penyakit. Ibu yang lemah dan stress juga secara tidak lansung memberi efek kepada bayi dalam kandungan.

Saya percaya para ibu hari ini amat menitik beratkan soal kesihatan saat hamil. Oleh itu, ramai ibu di luar sana suka mencari info tentang supplemet apakah yang terbaik untuk ibu dan bayi yang sedang di kandung. Ramai juga para ibu telah memilih dan mencuba supplement utuk ibu hamil dari Shaklee. Hasilnya amatlah memuaskan.

Set J iaitu Set Ibu Hamil Shaklee menawarkan segala keperluan vitamin untuk ibu hamil dan bayi dalam kandungan. Mari kita lihat secara lebih dalam lagi mengenai set J ini.



Set J1 (Ibu hamil trimester 1)

  1. Vitalea - Multivitamin dan mineral terbaik dengan zat besi yang membantu pembentukan sel-sel darah merah. (tidak perlu ambil obimin jika ambil vitalea)
  2. B-Complex - Terdiri daripada 8 kumplulan Vitamin B dan asid folik. Vitamin B12 membantu pembentukan sel-sel darah merah manakala asid folik mencegah kecacatan tiub neural pada janin.
  3. Vitamin C - Meningkatkan sistem imun dan pertahanan tubuh ibu hamil
  4. Ostematrix/Kalsium - Sangat sesuai jika ibu kurang minum susu. Saat hamil janin memerlukan kalsium untuk perkembangan tulang dan gigi, kekurangannya menyebabkan kalsium ibu diserap oleh bayi dan menyebabkan ibu merasa kebas dan sakit belakang. Pengambilan kalsium mampu mencegahnya. 


Set J2 (Ibu hamil trimester 2 dan 3)

  1. Vitalea
  2. B-Complex
  3. Vitamin C
  4. Ostematrix/Kalsium
  5. Omega Guard - Mengandungi minyak ikan Omega 3 yang kaya dengan DHA dan EPA. Membantu perkembangan otak janin. 
Tidak perlu lagi mengambil asid folik dan obimin yang dibekalkan oleh doktor sekiranya ibu telah mengambil salah satu set di atas.



Untuk mencuba set ini hubungi saya untuk konsultasi secara percuma. 
email: nourelhealth@gmail.com
sms/whatsapp: 0129322728

klik like page Nourelhealth Online di Facebook untuk info terkini dan diskaun hebat! Atau add fb saya Wan Faizatul Atiqah Ismayatim untuk berbual secara lansung mengenai produk.

0 comments:

Post a Comment